En försmak av det som komma skall

En härlig helg har det varit med försmak av den svenska julen. Très sympa.
Vår präst Per har något alldeles extra. För finns det någon annan präst som övar de små sångerna, som man sjunger mellan olika texter, med församlingen innan man sätter igång med själva programmet för dagen? Eller omvandlar gemburkar till maracas för att ha något att rassla med under lovsången från Sydafrika. Eller som pratar om gps:er (Årets julklapp i Sverige fick jag höra) i predikan (med långa utsvängningar om gatuombyggen och hur otroligt det är att den verkligen hittar i Lausanne. För att inte tala om att det är en svensk dam som pratar, och som ofta säger "gör en U-sväng" tusen gånger men sedan hittar hon en annan väg så att man kommer fram till slut i alla fall. )
Och tillslut så kom han faktiskt fram till en koppling till himlen och vägledning.
Till slut.

En mycket trevlig glögkväll hade vi igår kväll med pepparkakor, lussekatter och lite annat.
Och vi kom med tåget och bussen och bussen igen till alphyddan i Lausanne som vi skulle tillbringa natten i. En mycket gästvänlig morfar var vår värd.

Så helgen kunde inte blivit bättre. Eller, man kunde ju fått vinna den där nedrans chokladkartongen (eller vad säger du Camilla. hihi). Med det blev nitlott efter nitlott. Och sen gav jag upp. Fast när jag jämrade mig så såg jag allt på Marianne att hon hade velat ge mig den. Så hade jag stått kvar tills efter stängning och den fanns kvar så..Vem vet..
Jag är helt enkelt omgiven av en massa bra och härliga människor.
Det kan ju inte bli bättre.
Och nu ska jag jobba 5 dagar. Eller ja, 4 ½ blir det, och sen åker jag hem. HEM! Jag har en konstig känsla i kroppen som jag inte riktigt kan beskriva.
Men konstigt ska det i alla fall bli.

image164

Och förresten. Klicka på mig här bredvid och kolla in alla andra kort från helgen. Lite Luciabilder kommer förhoppningsvis om någon vänlig själ vill skicka några till mig (hinthint).

Kommentarer
Postat av: jean-jacques chiffelle

tjena, jag hittade din blog av en slump,jag bad sökmotorn om hjälp angaaende lucia firande i min hemtrakt (Neuchâtel).Du sriver väl, ja skall aaterkomma, vänligen Jean-Jacques.

2007-12-12 » 15:54:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback