Har jag fått med allt nu?

Ok, det finns en del att göra innan vi far (förhoppningsvis innan klockan 13).
Jag ska för första gången stryka i detta hus. Och det är inte för att jag inte kan stryka som jag inte har gjort det innan utan det är av den enkla anledningen att de inte alls har ett likadant strykjärn som vi. Utan man måste hälla i nån konstig vätska i en konstig behållare som sitter under strykbrädan (och jag har ingen aning om hur man hur, var och varför), och så låter det så förskräckligt.
Men idag måste jag. Mitt lucialinne måste strykas. Men jag ber nog V om hjälp..

Jag ska packa en liten övernattningsväska för i natt sover jag hos Hanna. Eller hos morfadern i Hannas familj rättare sagt. Inte glömma tandborsten!

Jag måste helt ärligt lära mig texterna! Eller, de flesta kan jag. Det är midnatt råder verserna och Pers låt som inte riktigt har fastnat i huvudet än. Och hur är det nu i Gläns över sjö och strand? Jag blandar nämligen ihop första och andra versen. Men det är bara första som jag behöver kunna!

Det ösregnar så en promenad ger jag mig inte ut på men träna måste jag göra snart. Och duscha. Hoppas på att håret torkar snabbt (ingen hårfön till hjälp!) och sen tänker jag locka mitt hår. Om jag hinner.

Det är bara att sätta i gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback