Det går bra nu

Idag har jag gjort ett kap.
Var i Delémont i eftermiddags. Hittade Grey's Anatomy säsong 2 avsnitt 1-14 i en affär. 19.90 stod det på extrapris lappen. Det är inte en serie som jag följt från början eftersom vi inte hade 5:an när den började och jag har ingen aning om vilka avsnitt jag sett men ja..Tvekade ett tag men efter att kollat in samma dvd i en annan affär så bestämde jag mig för att köpa den. Mycket dyrare i den andra affären nämligen. Sen när expediten läser av streckkoden kommer 9.90 upp. Han reagerar inte och jag behövde alltså bara betala ca 60 spänn för halva säsong 2!! Glad blev jag såklart.
Så nu har jag många timmar serie att titta på. Ser jag framemot.

Gårdagen var mycket trevlig. "Runt omkring Lausanne au-pairerna" är verkligen underbara. Och vi är ganska så lika varandra allihopa på något sätt. Det går inte riktigt att sätta fingret på det men det känns så bra att vara tillsammans med dem. Vi klaffar helt enkelt.
Lucia 2007 kommer bli Lausannes bästa lucia-år någonsin. haha.

image137

Var på en annan franskakurs idag förresten. Den är två gånger i veckan men jag kommer nog endast att kunna gå en gång i veckan eftersom den börjar klockan 16 och ibland jobbar jag till 17.30. Men stannar i den nu i alla fall. Jag gillar gruppen och läraren så jag ska nog kunna lära mig något även om det fortfarande är lätt på grammatikområdet.

Ledig förmiddag imorgon. Dammsugning och träning står på schemat. Möjligen ett avsnitt av Grey's också..

à bientôt


Kommentarer
Postat av: Emma

ni ser ut att ha mysigt!Greys är ju helt underbart bra! enjoy halva säsong 2! =) ha en bra fortsatt kväll!

2007-11-12 » 21:26:07
URL: http://thabojan.blogg.se
Postat av: mamma

ha en bra förmiddag! här är det mkt snö, skottat! Var i Skövde igår och hittade (äntligen) stövlar till din bror (Strl 41!). kanske vi hörs ikväll? A på mörkerkväll i skolan, J bandövning. Hemma vid 18.30. PUSS

2007-11-13 » 10:46:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback