En grå söndag

Söndag. Som vanligt har den innehållit en promenad, styrka, dusch och mys på rummet. Enda skillnaden är väl att jag har flera nya böcker att ta mig igenom och några svenska tidningar som ligger och väntar på att bli öppnade. För ja, jag har faktiskt hållt mig. Men snart så..

Familjens besök gjorde gott, även om det gick väldigt fort.
Vi besökte Bern, Lausanne och Bienne. Lite shoppning, lite kultur och lite god mat på resturang bestod dagarna av.
Det var såklart jobbigt att se dem åka. Usch, gårdagens förmiddag var inte rolig. Och så var jag tvungen att jobba, så jag fick knappt en sekund för mig själv. Men till slut blev det bättre. Om 41 dagar är jag hemma. Hade jag inte bestämt mig för att åka hem över jul så hade det varit ännu jobbigare så jag är fortfarande väldigt glad över det beslutet.

Jag funderar på:
- Att göra min bäddsoffa till min permanenta säng. Jag sov Såå gott inatt. Inget "jag vaknar som vanligt vid 05.30". Provar några nätter till..kanske är det min hårda säng som det är fel på ändå. Vi får se.
- när jag ska städa mitt rum och badrum. Borde göra det snart..Sen..
- hur min bok egentligen slutar. För jag har läst den förrut. Men jag kommer inte ihåg hur det går..men snart är den utläst.
- om jag ska be mamma skicka ner lackstången eller inte. Men jo, det skulle vara så mysigt att få lacka paket i början på december. Här har jag inte hittat en enda. Typiskt svenskt?
- om jag ska göra havregrynsgröt till frukost fler gånger. Jo, det mättade, men just de havregrynen var inte så goda..och så har jag ju inte mormors äppelmos till.
- om jag klarar av att äta upp nästan 2 kg clementiner själv innan de blir dåliga. Det var nämligen en av de saker som familjen lämnade efter sig..

image123
Från gårdagens tripp upp på berget.
Fler bilder finns på min bilddagbok. Bilder från veckan kommer också under dagen.


Kommentarer
Postat av: mamma

Det var så härligt att få se hur du har det. Vilken härlig "familj" du jobbar i. Nu vanlig jobbarvecka igen. PUSS

2007-11-04 » 17:41:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback