Fem veckor kvar

Vi funderar på att köpa hus. Eller ja, de gör det. Jag har absolut inget emot det. Finns hur många fördelar som helst. Jag får eget rum på nedervåningen med badrum och egen ingång (kök och sådant på andravåningen och barnens sovrum på tredje), det ligger precis vid skogen och det finns en stig där jag kan pina mig på långa joggingturer och intervallträna så det står härliga till, det ligger i Moutier (vilket ju innebär att det finns ett centrum att ner till, inte så stort med det finns några affärer i alla fall.), det blir mindre tågbyten och lite fler tåg att välja mellan samt att huset endast ligger fem minuter från stationen, det finns mer saker att göra med pojkarna samt att det finns mer saker att göra för mig när jag har slutat utan att jag behöver låna bilen eller ta tåget.
Som sagt. Jag har inget emot det så nu håller jag tummarna.

Skärmen till TV:n gick sönder idag. Nu funderar vi på hur vi ska kunna se på film idag..


I morgon blir en härlig dag som börjar med en promenad. Sen två timmars tågresa till Montreux för att träffa en Camilla några timmar. Sen tar vi oss till Vevey och möter upp alla andra för kalas. Mys.

Ha en trevlig söndag allihopa. Det ska jag ha.
Söndagskvällar är annars fikakvällar. Med fikafolket såklart.

image134

image136

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback