En kväll på rummet

Idag struntar jag i film och umgände därnere och stannar på rummet. Dags för en sådan kväll nu tycker jag.
Dansat ikväll. Sådär lagom roligt men människorna där är trevliga i alla fall.

Det har varit en "jag och Romain"- dag idag. Först på förmiddagen tog vi en promenad och kastade stenar i floden medan Gaël och Valérie var på gymnastikträning (första för höstterminen). På eftermiddagen vägrade Gaël att följa med till en lekplats med ankdamm bredvid så det blev bara jag och Romain som åkte (Han är så söt i sin tjocka vinterjacka, imorgon får jag ta en bild). Fast det föll sig så att han somnade  i bilen på vägen dit. Så han sov och jag läste min bok de första 40 minutrarna när vi väl kommit fram. Sen kravlade vi oss ur bilen och ställde oss för att titta på ankorna och gungade lite. Sen var mina tår påväg att frysa ihjäl så vi åkte tillbaka hem igen.
Ja, det var väl min dag det, ungefär.

Imorgon har jag inte bil. Jag tror att vi ska ut och samla löv och göra nått slags kollage. Och så ska jag baka scones såklart. Får hoppas att dagen blir bra och att de vaknar sent. Hoppas,hoppas.

image108

Kommentarer
Postat av: mamma

Hej! startat m promenad på höstkallt berg idag - frost. scones låter inte dumt... om en vecka ses vi... ska bli härligt! kram

2007-10-23 » 11:43:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback