En veckas tankar, svart på vitt.

Nu ska vi se om jag klarar av att reda upp tankarna med två pojkar lekandes utanför. Jag är ledig, men känner ändå att jag måste titta till dem så att de inte gör något dumt. Som till exempel dra ut nätverkskabeln så att mitt internet slutar att fungera..

Detta kan båda bli djupt och inte alls så djupt. Ingen aning om vad jag kommer att skriva, så vi får se vart jag hamnar till slut.
Jag har nu varit här i 40 dagar. Tänkte att jag skulle sammanställa lite - eller vad det nu heter, rörligt blir det nog iallafall.
Jag har verkligen hamnat i en toppenfamilj. Pojkarna är som pojkar i den ålder är, söta ibland och väldigt jobbiga flera gånger om dagen. När jag är ensam med dem jobbar jag cirka 11 timmar. Visst det är Superjobbigt och långtråkigt ibland men det är bara att härda ut antar jag. Förmiddagarna är värst, speciellt om de vaknar klockan 7. Förhoppningsvis kan jag få Romain till att sova någon timme på eftermiddagen - då är det lugnt och härligt i huset. Går det att gå ut så leker vi på lekplatsen några timmar därefter. Sen är det bara att gå hem och vänta tills man hör dörrklockan plinga.. Ofta när jag sitter där och tänker och tycker att allt är pyton för att tiden går så långsamt så funderar jag över vad jag skulle gjort hemma..och förmodligen skulle det inte varit så mycket roligare mer än att man hade haft familjen närmare.
När Valérie är hemma så jobbar jag för det mesta från 8.30 (men det varierar, idag började jag till exempel klockan 7.40 nånting) sen slutar jag vid 15-16 tiden. Det är skönt. En dag i veckan handlar vi också, och två gånger har jag varit i väg. Det är skönt att komma ifrån huset en liten stund.
Jag har räknat ut att jag har ungefär 24 ensamma jobbdagar kvar på detta året. Det är ju inte så mycket på nästan 3 månader.
Nicolas och Valérie förstår att det är jobbigt att jobba 11 timmar per dag. Och de tycker inte att det är humant egentligen (allt beror på den där jäkla andra bilen som gick sönder. Snart köper de i alla fall en ny och Nicolas kan komma hem möjligen en timma tidigare,kanske två, ibland). Nästa vecka ser jag verkligen inte framemot. 4 dagar ensam med barnen, en dag med Nicolas och ledig torsdag och söndag. Det blir väl en sådär 50 timmar...Hoppas verkligen att vi tar trippen till Ikea på lördagen för att köpa lite nya grejer till mitt rum.
Pojkarna kan som sagt vara hur jobbiga som helst. Men det som är skönt är att de är likadana mot sina föräldrar. De är inte extra jobbiga mot mig. De gör precis samma saker mot sina föräldrar som mot mig och det kan jag ju möjigen ta som ett positvit tecken..eller?
Valérie och Nicolas är verkligen hur bra som helst. De vill verkligen att vi ska prata om allt, att jag ska känna mig som hemma. Vi spelar spel, ser på film och skämtar tillsammans (öhm..fast det tar liite för lång tid för mig att fatta poängen ibland..) De är bra helt enkelt. Och de är planeringsmänniskor - precis som jag.

Lite framtid tänkte jag också få med. 
Imorgon - Först Neûchatel och sedan au-pair träff i Lausanne.
Helgen - Linnea kommer. Tacos och bowling!
Nästa vecka - Mördarveckan! Det är bara att härda ut. Jag har i alla fall köpt ingredienser till chokladbollar, så det kan vi ju roa oss med en dag.. Kan ju också hoppas att jag får ha bilen en dag. Lekplatsen i Reconvilier var fin.

(OBS! möjligen mycket ickerelevant information. Möjligen mycket tråkigt att läsa. Går att hoppa över!)

Att jag räknar dagar fram och tillbaka, till närmsta "jag ser framemot" och även hemresa, är inget negativt för mig. Jag räknar ju inte för att jag vantrivs utan att för att jag tycker att det är skönt att ha koll på läget. Så, så här har jag tänkt ut det hittills.

När mördarveckan är avklarad har jag en mer normal vecka att se fram emot och förhoppningsvis blir det Basel den helgen - träffa en tjej som heter Johanna!
Sen kommer veckan då jag bara kommer att vilja att helgen ska komma - och då framför allt måndagen därefter. Den veckan innehåller däremot franskakurs, Japp. Jag har nu fått brev om att den kommer att starta. Får se hur det blir.
Måndagen den 29 oktober, vecka 44 Det kommer förmodligen att bli en mycket lång dag. För på kvällen kommer familjen! Är ledig två (möjligen 3) dagar den veckan då vi kan åka på utflykt.

Ja, och sen är det November. Är redan upptagen 2 helger. Den17:e åker jag, Valérie och Nicolas på spa (Födelsedagspresent!), och helgen därefter (oops, detta vet de (Londonborna alltså) inte om än..) åker jag till London! Bokar biljetter i dagarna..
Ja, och December står då för dörren. Med Svensk julmarknad och Lucia i Lausanne. Nu kan jag ju inte vara med och öva på grund av franskan, men jag får väl hjälpa till med att tända ljus eller nått! Och kanske en resa till snön..?!
Någon vecka därefter bär det av till Frankrike för 2 veckors vistelse där. Jag är lite delad..känner att det nog skulle vara skönt att åka hem. Men jag vill absolut inte missa nyårsafton i Paris. Jag tror att det kommer att blir mycket jobbigt men roligt också. Så ja, jag stannar här. Jag kan fira resten av mina jular hemma i Falköping. Men ja, inte kommer det att bli lätt inte.

Det var resten av året det. Känner att jag helst bara vill att det ska bli januari. Att december ska vara förbi. Befinner mig i en uppförsbacke men i januari vänder det till nedförsbacke på något sätt.
I Januari kommer Johanna och förhoppningsvis stannar hon länge. Lite skidor blir det också förhoppningsvis.
Sen är det ju sportlovstider, då kan man ju alltid hoppas på lite besök! Och drömmen är förstås att kunna åka på en världscupstävling. Alpint, längd eller skidskytte..
I mars har jag bestämt mig för att åka hem. Fira påsk hemma och vila upp mig en vecka. 5 månader dit och jag har då lite mer än 4 månader kvar här. Ladda batterierna inför alla resor som ska genomföras på vårkanten och sommaren (Oj, vad roligt det kommer att bli!). Sen är det dags att åka hem.
Visst låter det som om att det går fort när man lägger upp det som jag gör? ^^

Hjälp vad skönt det var att få ner allt på pränt. Detta är vad jag har funderat ut och planerat under en vecka nu. Det är inte bra att åka iväg under några dagar om man vill ha normala inlägg som inte löper flera mil..

image62


Ja, jag är nöjd med mina ballongbilder.^^

Dags för lite svensk TV tror jag. Hejhopp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback