Möjligen blir det kallt imorgon

Åkt tåg med pojkarna idag, till Bienne. En upplevelse i sig att bara ta sig på och av tåget.. Men det gick bra. Sen kom Valérie och vi promenerade till Lac du Bienne. Vackert.

Dagens träning: Dansuppvärmning, styrka (mage,armar,rygg). Och gått en massa förstås.
Tog efteråt en riktigt härlig dusch och skrubbade rent mig ordentligt. Om jag säger så här, jag filade till och med hälarna. Det är inte ofta det händer..

Flugorna invaderar huset. Jag funderar på om vi ska ha flugjakt på schemat i morgon. De är Överallt.image98

I morgon är det Lausanne och Au-pair träff som gäller. Funderar lite på när jag ska hinna köpa en liten matsäck att ha på tåget hem..Blir ju ingen kvällsmat annars. Det får bli ytterligare en aktivitet imorgon. Denna veckan har vi haft så mycket aktiviteter utanför Court (Tittade in i Manor i Delémont igår Linnea.. :-P). Så det får bli en "vanlig" dag imorgon". Och möjligen kan den bli lite långtråkig då..Men jag ska laga potatis och fiskpinnar. Grädden på moset: LINGONSYLT till.
V frågade mig i morse. Kan vi ta lingonsylten eller ska du ha den till något annat? (Hon undrade alltså om hon kunde ta den på mackan..) Tur att jag var där..annars hade hon kanske gjort det. Hur kan det bara vara vi svenskar som tar lingonsylt som något normalt till måltiden?

Film ikväll igen antagligen. Så nu ska jag säga godnatt och bisousa pojkarna.

Tjing.


Kommentarer
Postat av: mamma

Du "låter" glad! Härligt! Puss till dig från oss alla!

2007-10-18 » 08:22:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback