Mums fillibabba

50 dagar.
Jag firade med ett besök på ikea.
Kom hem med ett sängbord, en vägghylla, tidskriftsamlare, smålådor, två ramar och julklapp till Gaël. Sån där tågräls i trä.
Ja, och så besökte jag ju den svenska butiken också. Lingonsylt, gott och blandat och daim.
Så nu sitter jag här och blir tjock. Igen.
Nästa vecka får jag skärpa mig.
Åt på resturangen där också. Köttbullar, lingon, sås och Pommes frites. Hur i hela friden tänker de då? Varför inte potatis om jag får fråga? Inte speciellt svenskt med pommes frites direkt..Jag blev lite besviken. Nicolas fick också äta det, han åt inte upp många köttbullar och en hel del lingon var kvar..Jag tror inte att han tyckte om det. Jag skulle lätt ha kunnat äta upp hans köttbullar - bara för att det var köttbullar med lingon liksom..Men jag vågade inte säga det..

Visar resultatet imorgon när hyllan också kommit upp. Sängbordet har jag precis knåpat ihop alldeles själv. Nicolas såg något skeptisk ut när jag sa att jag kunde göra det själv. Men ja, jag är väl en sann svensk som klarar av en liten ikeamöbel!
Blir möjligen ett besök nästa helg också, med Johanna från Basel. Det finns ju en del mer som man skulle behöva. Och som inte kändes riktigt rätt att köpa när familjen var med. Fast jag vågade säga att jag ville ha en hylla över soffan, det var bra.
Men nytt, fräscht, eget påslakan, en papperskorg, tvättkorg, lite fler ramar och möjligen någon låda.
Mina pengar går just nu åt till uppiffning av rummet (behövs!!) och julklappar. För jag har kommit på att jag inte har många dagar kvar att köpa julklappar på..Om jag inte vill köpa dem i Sverige då. Nån kanske blir köpt där men det känns ju roligare att köpa något här. Så de två näst kommande helgerna är det julklappsköp som gäller!

Det var min dag det.

Sitter för övrigt med mitt takfönster öppet eftersom det fortfarande är någolunda varmt här på dagarna. Nu är det väl i alla fall en tjockare tröja på som gäller..tur det. Jag vet inte varför, men jag känner för vinter och mys nu. Eller i alla fall en lite kallare höst. Jag vet inte när det regnade här sist. Några veckor sedan..
Men egentligen ska man väl inte klaga..

Funkar inte att ladda upp bild. Jag återkommer helt enkelt.

Kommentarer
Postat av: Sara iMarlioz

När jag var på IKEA i Aubonne så fick man välja mellan pommes frites och kokt potatis.

2007-10-15 » 12:43:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback