Ny vecka - Hoppas på mirakel!

Helgen är så gott som över. Den har varit mycket bra.
Mötte upp Linnea i Bienne igår, vi shoppade - jag (och Linnea) hittade ett par vinterskor som vi köpte båda två och jag köpte även en tröja med dragkedja. Jag fick födelsedagspresent. En påse med exklusiv choklad från butiken i Bern. Mums! Som vi så smått delade upp mellan oss under dagen.
När vi kände oss klara med shoppingen tog vi tåget till Court, hade det trevligt och sedan satte vi igång med att laga tacos. Mums igen! Första gången på nästan två månader som jag åt det.  Även första gången i Schweiz som jag åt gurka. Jag och Linnea njöt. Och som tur var så gick maten hem hos familjen också.
Sen bar det iväg till Délemont för först besök på en "bar" och sedan bowling. Jag var i mitt esse. Första serien 130 och andra serien 110. Jag har aldrig varit så bra..För för mig är det bra. Jag vann i en storslagen seger..haha.
En mycket bra kväll som avslutades med The day after tomorrow. Vi somnade gott.
Slö dag idag med film, promenad och förtäring av vår till 70% nyttiga matsäck, och trevligt prat.

Londonresan är bokad! 24-27 november kommer jag att vara där. Gladglad.

Just nu är min mage lite i uppror..Jag har ätit musselsoppa med spaghetti och färnkål till middag..Inte min favoriträtt direkt. Men provat har jag!

Den så kallade mördarveckan tar sin början i morgon men förhoppningsvis ska jag klara av det bra. Igår såg jag riktigt framemot veckan. igår alltså... Nicolas ska i alla fall försöka komma hem någon timme tidigare och jag har bilen två eftermiddagar. Jag har planerat att göra trolldeg imorgon och regnar det så stannar vi inne och gör chokladbollar på eftermiddagen. Tuschpennor har jag också köpt och jag ska ta fram min experimentbok för att se om vi kan göra något skoj någon dag. Sen alltså bilutflykt till andra lekplatser, möjligen utforskar vi Moutier och får tiden att gå på så sätt.

Idag har de typ varit änglar båda två. Och igår också. Man kan ju alltid hoppas..

Bowlingbilder kommer men har inte kameran här just nu då jag sitter nere i soffan. Vi ska diskutera Paris och vår spa-helg i Badenweiler (med reservation för stavfel!) om en stund. Spännande.

image72

Det får bli en glad tillbackablick istället! Som sagt..vi ses på juldan! ;-)

Kommentarer
Postat av: patricia

usch jag har också en mördarvecka framför mig.. sammlar krafter nu.. ungarna har lov från skolan.. får verkligen hoppas på mirakel för risken är rätt stor att de slår halft ihjäl varandra faktist.. men vi får hoppas på det bästa! kramar

2007-10-07 » 22:00:28
URL: http://patriciafalinder.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback