20 dagar

Det är så härligt när det är varmt ute. Fast känner på mig att det är sommaren som trycker fram den sista värmen och snart slår det snabbt om till höst och kallt. Mysigt det också i och för sig.

Som sagt, allt bara bra här nere. I går när vi pratade sa de saker som "Du måste ju kunna komma ut på vardagskvällarna också, det är bara att ta bilen. Vi visar dig lite olika uteställen nästa vecka". " Det finns en grupp för ungdomar i den protestantiska kyrkan".  " Självklart kan du ta hit kompisar. Inga problem". " Vi hjälper dig att hitta en drillförening (oj, de är säkert hur bra som helst), en arbetskamrat är tamburmajor i en orkester som samarbetar med några". " Om du vill göra något annat, säg till - vi hjälper dig!"
Nämnde jag att vi nästa fredag ska gå på bio och sedan gå ut och sätta oss på ett uteställe, så att jag får prata med några andra..

Jag stormtrivs helt enkelt just nu och passar på att njuta.

Ledig förmiddag idag igen, fast det fattade jag först när jag kom ner för att börja jobba vid halv 10 tiden. Fick frågan "Vad ska du göra nu på förmiddagen då?". Ehm..ingen aning. Jobba? Nej, det fick bli en film tillslut.
Jobbat längre nu i kväll istället. Nicolas är på begravning i Frankrike. Gått riktigt bra. 2 timmar på en annan lekplats idag. Imorgon jobbar jag själv. Vi ska ha picknick på "min" kulle och äta mellanmålet där har jag tänkt. Jag ska köpa frallor och prickikorv. Ett svenskt mellanmål ska vi ha.

Nu ska jag och Valérie se på film, x-men 2.
Lång dag imorgon, men sen är det redan helg. Fast jag jobbar halva lördagen, men vi ska nog åka till morföräldrarna då så det blir bara trevligt.

Ciao!

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Vad skönt att du har det bra!
Jag berättade för min familj idag om era "veckoprat" och de tyckte att idén verkade bra. De har bara haft en au-pair innan mig, så de har inte så mycket rutiner. De undrar hur din familj brukar lägga upp det hela och vad ni brukar prata om...
Hoppas att du får en skön helg med fint väder.
Kram från Kajsa

2007-09-14 » 20:41:02
URL: http://www.trapid.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback