Hemsk eftermiddag


Känner inte för att jag vill skriva detta i samma inlägg som kommer att handla om helgens upplevelser. Det är för negativt. Så det får bli ytterligare ett inlägg.

Jag kan börja med att säga jag nog aldrig har varit så här arg en eftermiddag. Ingen av pojkarna har lyssnat på vad jag har sagt (mest fyra-åringen då, och tvååringen hänger förstås på vad storebror gör och säger såklart). Det började med att de drog ut alla leksaker på golvet i vardagsrummet när jag stod och lagade mat. Sen, när jag stod med disken hade de gått upp på Romains rum och dragit ut alla blöjor på golvet och öppnat dem, dragit ur alla tvättlappar och alla näsdukar samt gjort sönder plankan i sängen. Och ingen lyssnar..
Var såå nära att få Romain att somna i mitt knä ute på terassen, men såklart springer Gaël ut och ska prata med honom stup i kvarten och han lyssnar inte ett dyft på mig när jag säger till honom att lämna sin bror i fred.
Då drog han ut alla skor ur skohyllan... Enda gången som han har blivit tyst är när jag har sagt till på skarpen på svenska. Får nog till min röst på ett annat sätt då, det är svårt att vara arg på franska.

Men, andas,andas.
Hoppas på en bättre dag i morgon helt enkelt. Den kan ju inte direkt bli värre..(hoppas jag..)

Kommentarer
Postat av: Anton

vad sa du för skällsord till dom på svenska??

2007-09-24 » 19:40:41
Postat av: klara

aah, bra grej det där. att skälla, kvittar vilket språk det är på. hoppas morgondagen blir bättre, dudet fixar du! kram!

2007-09-24 » 21:02:40
URL: http://nogg.se/svala
Postat av: Anna

Vilken himla snygg design på bloggen du har!

2007-09-24 » 22:27:18
URL: http://annaoting.blogg.se
Postat av: Karin

det är inte du utan jag som sa tacka:)

2007-09-24 » 23:10:30
URL: http://karinolofsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback