Lundi med svammelprat

Jag känner för att skriva. Så det gör jag.
Sommaren höll sig kvar i dag också. Men imorgon ska temperaturen tydligen sjunka en så där 10 grader. Höst. Det ska bli mysigt. Måste hitta höstjacka i Genève bara. Annars kommer jag att frysa armarna av mig eller nått.

Oj, vad bra det var att jag tog upp det där med mina "ouin". Tydligen är det oartigt att göra så här (!) Man visar då att man inte vill fortsätta konversationen och att man inte riktigt bryr sig om vad den andre säger. Herregud vilken tur ja. För oss är det en artighetsgrej, här är det helt tvärtom. Konstigt att det kan vara så stora skillnader.

Något annat som är konstigt att mitt golv är dammigt. Jag dammsög igår. Helt otroligt vad detta golv samlar damm. Eller är alla golv så? Möjligen har jag inte märkt av det tidigare eftersom det knappt finns någon ledig golvyta i mitt rum hemma. Här finns det mycket golv som samlar damm.

6 veckor till efterlängtat besök
Men en hel del ska jag som sagt hinna med innan också.
Nu är det även bestämt att Johanna kommer i någon gång i Januari. Det gäller att ha saker att se framemot hela tiden. Så jobbar jag.

Ikväll är det dansen igen. Så ska väl ner och äta något snart. Mycket gott kött åt vi till middag idag. Blir nog de resterna kan jag tänka mig.

Ja, ner ska jag nu. Vem vet, jag kanske känner för att skriva mer sen.
Att skriva av mig och få allt på pränt är det bästa jag vet.
Så är det bara.

Kommentarer
Postat av: familjen

Vi längtar också! Kul m äventyr även för oss 4!Puss
(Anton VILL att det är snö!!)

2007-09-18 » 13:10:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback