Språksvårigheter-Hjälp!

Oj, vad jag kände att franskan har tagit över mitt huvud igår. Jag pratade med hon som kanske blir deras nästa au-pair här och jag kunde verkligen inte prata engelska. Jag har väl aldrig varit superbra på att uttrycka mig bra på engelska men detta var verkligen en katastrof. Innan har det ju bara varit mitt uttal som ibland har gått åt fanders men nu...
Jag blandade in franska ord hela tiden. Till en början kom jag inte ens på vad "han" heter på engelska. Jag tror det är dags att hitta någon att prata engelska med..annars kommer min engelska att brytas ner. Och det vill jag verkligen inte.




image52

Mina kinapinnar.

Allt på min lista över vad jag skulle göra idag på förmiddagen är avklarat. Endast träningen kvar men jag tar en promenad ikväll och kör dansuppvärmningen och styrkan också.
Dammsugit har jag gjort och plockat i ordning så nu är det fint här igen. Sett på rapport från gårdagen har jag också gjort. Jag borde hålla bättre koll på vad som händer i världen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback