En tillbakablick.

För ett år sedan skrev jag det här. Så såg mitt liv ut då. Åh. Vem skulle inte vilja uppleva vårterminen 2007 igen?
Fast nu måste jag tänka framåt. Det är rejält skrämmande. Det blir bara mer och mer skrämmande.
Jag har två månader på mig att bestämma mig om hösten.
Varför i sjutton finns det så många kurser att välja mellan?
Mitt problem är ju inte att välja vilken utbildning jag ska gå. Det har jag redan bestämt. Mitt "problem" är att jag måste hitta något att göra i höst, och något i Italien i vår.
Dags att börja leta.



Nu har min efterlängtade kamera äntligen kommit. Nu är det bara att ge sig ut i verkligheten och fånga den på bild. Resultat kommer så småningom.


Båda mina blåsor på stortårna har spruckit så nu bränner det som eld om inte tejpen sitter som den ska. Och jag kan ju inte ha den förhoppningen att det kommer att bli bättre denna vecka. Är det barfotadanser så är det, det är bara att bita ihop.


Pluggade italienska tills jag nästan somnade  i skolans bibliotek igår, jag hade ju min låånga håltimma, och sen var det dags för kvällsrep. I matsalen innan kl 16 på tisdagar är nog den enda stunden som klassen sitter ihop och äter den medhavda maten i en någolunda tystnad. Fast ju närmare klockan blir 16 ju pratigare blir det. Det är som om att vi behöver coola ner oss lite innan ett 5 timmars pass. Och detta repet var inte ett av de "enklaste" och mint jobbiga. Alla danser skulle dansas igenom minst två gånger med scenen före och ibland scenen efter + att vi skulle sätta en massa annat. Bland annat fem vrål som skulle vara på lite olika ställen i en scen, och det tog en liten stund innan vi fick kläm på var de där vrålen egentligen skulle vara. 


Nu kan man äntligen börja boka biljetter! För 80spänn får du en härlig teater- och dansupplevlse på ett sätt som du aldrig har sett det förut. Dock kan nog ett programblad också behövas (20spänn) för annars är det svårt att se vem som är vem eftersom ansiktet och håret är döljt, kroppen i en inte igenkännbar position och rösten är förvrängd. Föreställningar 23/3, 24/3, 30/3 och 31/3 klockan 19 i Katedralskolans Aula. Och det är till mig man bokar! Ju tidigare man bokar, desto bättre plats får man.


Glaset på min klocka är trasigt i ena kanten, klantigt.


Nu är det inte långt till lov men först är det kvällsrep imorgon och på fredag är jag "VIP-inbjuden" till att få se Moving Shadows innan konserten på lördag. Det kommer att bli en häftig upplevelse tror jag.


Då var det dags för italienskaplugg, loggboksskrivande, mat och sedan kanske inte mys i soffan innan sängen. I morgon tar jag bilen till skolan miljöbov som jag är. Fast det är faktiskt endast för att jag kanske inte kommer att hinna med sista bussen hem, för det vore ju lite dumt.


På bilden ses mina galna vänner till viss del hängandes i byggnadsställningen som är bakom scenografin.


Visst är det härligt med snö

image208


Kommentarer
Postat av: Sanna

fin blogg

2008-02-05 » 18:30:31
URL: http://wiiiberg.tjejsajten.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback