Jag vill bara svära

Och då är det allvarligt. Jag svär nästan aldrig, och ännu mer sällan i någons sällskap..
Fast jag vet inte riktigt varför. Det har varit en ganska bra dag ändå.
Men jag vill bara hem nu. Jag längtar så det gör ont i kroppen.
Idag är det precis 5 månader kvar. Om 5 månader är jag hemma.
Jag vill börja leva ett normalt liv. Jag vill ha en höst då jag har fullt upp med jobb, drill och dans. Jag vill komma hem sent, äta en tallrik fil med kellogsK och sedan sätta mig framför TV:n och mysa en stund innan läggdags. Jag vill flumma runt på drill, koreografera och vara nyttig. Jag vill läsa lite universitetskurser för att mätta mitt pluggberoende.Jag vill hitta en danskurs där jag trivs och känner att jag utvecklas. Jag vill kunna ta en promenad upp till stan, titta in på Lindex och sedan gå hem igen. Jag vill åka till PA:s med mamma och storhandla och må bra av att veta att det kommer att stå äkta svensk god mat på bordet på kvällen. Jag vill kunna huxflux bestämma att jag ska se på film med någon samma kväll eller åka till Skara för att träffa kära vänner (om de är där då vill säga..).

Jag vill bara leva. Jobba som bara den, hålla ett högt tempo och ha alldeles för mycket att göra i drill och skola.
Det är då jag funkar som bäst.

image227
Jag vet att man inte ska tänka så. Jag har det ju bra. Jag har fått uppleva massor och jag har massor mer att uppleva. Fast helst vill jag att det ska gå supersnabbt så att jag får komma hem till min säng.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback