Matprat

Jag har kommit fram till idag att jag faktiskt är bra på att laga mat. Och att fantisera fram maträtter..
En ny egenskap har utvecklats och det är riktigt kul!
Det jobbiga är ju dock att det inte alltid finns vad man vill ha i affären (Schweiz är kassa på mat helt enkelt!). Och man hela tiden måste tänka på att det måste vara laktosfritt..
När jag flyttar hemifrån ska jag aldrig klaga över att jag måste laga mat. Jag ska bara vara glad över att allt som jag vill ha till en maträtt finns på ica och att jag kan laga det hur jag vill. Och där med basta! Så fort jag känner "nej, laga mat,vad tråkigt" Då ska jag tänka på min tid härnere och rycka upp mig. Så det så.

Sen har jag också tänkt att ha "baka bröd - get together-söndagar" i min alldeles egna lägenhet när jag så småningom tar tag i mitt liv och börjar att utbilda mig (som borde vara om sådär 1 och ett halvt år..). Tänk vad mysigt, baka bröd tillsammans. Och sen är frysen full!
Jag vet, vet inte riktigt var alla mina idéer kommer ifrån..ibland är de bra, ibland är det bara jag som förstår mig på dem..haha.
Någon som vill komma? ;-P

Det här måste jag allt ta och göra igen någon gång..:

image210

Kommentarer
Postat av: Joel

Hehe, rätt mysig idé med brödbaket! Men det finns risk att det blir jobbigt om det sker för tidigt på dagen ^^

2008-02-04 » 19:13:36
URL: http://joelherko.blogg.se
Postat av: Joel

Hehe, rätt mysig idé med brödbaket! Men det finns risk att det blir jobbigt om det sker för tidigt på dagen ^^

2008-02-04 » 19:13:41
URL: http://joelherko.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback