Svenska njutningar

I kylskåpet står nu:
1 kg svensk hushållsost
200gram leverpastej
några hederliga svenska grillkorvar.

Plus att det i skafferiet står 1,5kg axa havregryn.

Och inte nog med det.
På fredag åker jag till Winterthur för att träffa pappa. Han kommer ner för att leverera möbler till ett företag och för att leverera grejer till mig.
Igår fick jag veta att mormors äppelmos finns med i bagaget. Åh, vad gott det kommer att bli med havregrynsgröt framöver.
Sen har han lite mer leverpastej, lite mer havregryn och lite annat med sig också.

Och hör på den här.
Ett paket är på väg ner till mig.
Med tidningar, ytterligare havregryn och något som blir en överraskning..
Det har bara inte velat komma fram än. Men förhoppningsvis kommer det denna veckan.

Vilka frukostar jag kommer att kunna äta.
Riktigt pålägg på fullkornsknäckebröd och havregrynsgröt med mormors äppelmos.

Det vattnas i munnen.

image224
Bild från bilen på hemvägen från Alperna, Lac de Thun


Kommentarer
Postat av: Joel

Haha, ja det ska vara svenskt, eller hur? ;P svettiga halsningar fran Ghana!

2008-02-21 » 16:17:01
URL: http://faltstudieghana.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback