Veckans vardagsförgyllare

image215

Oj, vad jag tycker om min kalender. Och oj, vad töntigt det låter.
Men det är bara så. Jag älskar kalendrar.

Var på promenad med pojkarna häromdagen för att se om affären hade tulpaner eller någon annan blomma att förgylla familjens kök med. (Hade städnille hela dagen men det går liksom inte riktigt att göra det fint..)
Affären var stängd men så fortsatte vid mot bygränsen för jag har sett att det finns en affär med en stor skylt som det står "jardin" (trädgård) på. Jag har innan inte ägnat den en tanke. Att det skulle finnas en affär värd att gå in i självaste lilla Court trodde jag inte.
Men tjii fick jag!
Det fanns så mycket snyggt. Jag var där för att köpa blommor till familjen. Det slutade med att jag köpte en skål, den lilla vasen på bilden till mig själv, samt ranuklar till familjen.
Och inte hann jag se allt inte. Pojkarna var ju med så de pockade på uppmärksamheten..
Tänk, jag har köpt något som jag efteråt kan minnas och säga "den här köpte jag i den lilla by jag bodde i i Schweiz.
Det är en speciell känsla det.

Nog pratat om det.
Nu ska jag ge mig ut på en promenad i det fina vintervädret, för det har snöat hela morgonen och ny lyser solen.
Kanske tar jag en sväng förbi affären för att se om den har öppet...

Kommentarer
Postat av: mamma

Du minns väl att ranunkler är min favorit, (liksom pioner i trädgården). Vackra foton du gjort. Här har det snöat må du tro, o yrat. kanske samma hos dig? puss från oss alla

2008-02-02 » 17:20:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback