Tankar en regnig tisdag

Ledig idag. Regnet öser ner. Ägnat större delen av förmiddagen åt att städa och leta priser på tåg och flyg.
Under några minuter igår trodde jag att jag förlorat alla mina semesterdagar bara för att jag vill åka hem i början på augusti och inte kommer att stanna tolv månader. N la fram det på ett sådant sätt att det verkade inte som om att jag hade något val än att ta tjugo semester dagar från då jag åker hem fram tills den tjugofjärde då jag egentligen skulle slutat. V räddade mig och sa att det är väl bara att räkna ut hur många semesterdagar elva månader ger vilket visade sig vara minus 2 stycken..en lite bättre deal för mig ja. Men, oj vad nervös jag blev men jag vågade i alla fall säga att jag faktiskt frågade redan i september om det var okej. Och då sa han ja och nämde ingenting om att jag skulle vara tvungen att ta semester fram tills tidigare bestämt slutdatum.

Ibland kan jag bli så irriterad på honom eller om man nu kan säga så.
Samma sak som att jag såg att gratängformen fortfarande stod i diskhon när jag kom ner och åt frukost idag. Det var han som hade disken igår eftersom jag och V åkte iväg på dansen. Men det enda han kan göra är tydligen att ställa in tallrikar i diskmaskinen..om ens det..

Jag "firar" 5 månader på torsdag och hade varit här i 150 dagar igår. På något sätt känns det som om att det låter ju inte alls mycket även fast det känns som en evighet. Jag är bara inne på min tredje vecka efter nyår och det är svårt att förstå. Det känns som om att jag aldrig varit hemma, och var jag det så var det jättelänge sen.
Inte: för en månad sen var jag hemma..

Jag har ju som sagt tre besök att se framemot i februari så förhoppningsvis går den månaden fort. Och så är vi i fullt sjå att boka biljetter till både Rom, Paris och skidorter. Och jag ska till Bryssel också.

Jobbar med V imorgon halva dagen, sen ska hon i väg till läkaren. Ska handla på förmiddagen och sen hoppas jag att hon är hemma vid 16-tiden i alla fall. På kvällen ska jag till Engelska klubben. Det är ostfonduekväll. Jobbar ensam torsdag och fredag och med N på lördag. Vi ska ta oss till snön då är det tänkt. Jag får väl passa Romain när N och Gaël åker skidor antar jag. Till Lovisa på kvällen hoppas vi på.
Och så var vecka 4 slut.

Jag är på något slags halvhumör. Det är inte toppen men det är ju inte så att världen går under heller..
Fast möjligen beror det på att jag nu är tvungen att kravla mig ur soffan för att ta mig ner och städa toaletten..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback