Till hösten kanske ?

Jag tror att jag har hittat en kurs som jag vill läsa i höst på högskolan i Skövde. Bara för att mätta min plugghunger och för att det verkar mycket intressant. Har innan varit inne på att läsa Biologi A och B men egentligen så är det endast medicinbiten som jag är intresserad av och så vips hittade jag denna kurs och blev glad då jag såg att man bara behövde grundläggande behörighet. Att den ges på kvällstid är ju även det ett stort plus.

Bakteriell patogenes A, 7,5 högskolepoäng, HT-08
Examinator: Patric Nilsson

Kursansvarig: Erik Gustafsson

Fristående kurs 7,5 högskolepoäng Molekylärbiologi


Beskrivning: Kursen riktar sig till dig som vill ha en grundläggande kunskap om våra olika bakteriella infektionssjukdomar och övergripande förstå hur vår kropp hanterar sådana sjukdomar.

Innehåll: Kursen riktar sig till dig som vill ha en grundläggande kunskap om våra olika bakteriella infektionssjukdomar och övergripande förstå hur vår kropp hanterar sådana sjukdomar. På kursen diskuteras även hur människan genom ökad kunskap reducerat risken att drabbas av infektion samt vilken roll antibiotika haft för att minska dödligheten vid bakteriella infektioner. Dagens problematik med antibiotikaresistenta bakterier kommer också behandlas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback