Sommartider

En härlig helg.

Mycket promenad har det blivit. Gårdagen spenderade i solen vid Lac Léman. Sen gick jag och Hanna på fotografimuseum då det är gratis första lördagen i månaden. Mycket intressant med många viktiga historiska bilder och förklaringar runt omkring dem. Efter god mat tog vi tåget till Essert-Pittet och gick återigen upp för den 2,2km långa backen som leder till den lilla byn Suchy där Hanna bor. Vi avslutade dagen med att döda (och äta upp!) en bilåkandes chokladkanin samtidigt som vi såg på Ratatouille (som för övrigt är ganska så gott, maträtten alltså.)

På söndagsmorgonen gick jag på min första schweiziska gudstjänst i Suchy kyrka. Riktigt mysigt faktiskt. Härlig präst och vi hade fullt sjå med att förstå de schweiziska psalmernas melodier..haha. Ett dop fick vi också bevittna.

Sen kunde jag ju såklart inte låta bli att hoppa lite på vår långa promenad bland rapsfälten. Dagen avslutades i Yverdon, först såg vi en fotbollsmatch och sedan tog vi oss ner till sjön och solade.

image306

(förlåt, snart hoppas jag att det kommer lite inlägg med en mening också. Med lite mer djup..)


Kommentarer
Postat av: Joel

En plåtburk? :P

2008-05-04 » 22:50:51
URL: http://joelherko.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback