Önskelista

Det är dags att knåpa ihop en liten lista över vad som skulle vara trevligt att ha liggandes inslaget under granen..

Tycker nuförtiden att det är riktigt svårt att komma på bra grejer, och få är de också. Men det är ju ganska så bra ändå. Då får man de få grejer som man önskar sig ( om det inte är superdyra grejer alltihopa förstås) och så ligger det lite överraskningar i resten av paketen.

I år skulle jag tycka att det vore mycket trevligt att få:

En kartbok. Hela världen ska vara med.  Vet inte riktigt varför men det känns som om att man ska ha en kartbok i sin bokhylla på något vis.

Örhängen. Givet. Inte har jag haft hål länge inte, och då man har endast två par förtillfället vore det inte helt dumt att få lite påfyllning.

Boken Brisingr. Tredje, och sista, delen om Eragon och draken Saphira. Mycket bra har de två föregående varit så jag bara måste läsa den sista.

Tummen ur. Jag borde ta tag i alla mina fotoalbum som ska göras! Det får bli mitt nyårslöfte. Album med Schweiz och skoltid måste vara klart innan 31 december 2009 (såklart gärna, mycket tidigare!). Ni är mina vittnen.

Ett jobb. Eller ja, det beror på om jag får fortsätta som danslärare, då är det ju lugnt. Det får vi se. Om några veckor vet jag.

Flytta hemifrån grejer. Ganska så mycket som man behöver. I augusti är det dags och det är ju inte så roligt att köpa allting då. Och samtidigt är det ju ganska så kul att få sånt också.

Astrid Lindgren-filmer. Jag ska ha de flesta har jag tänkt. Dags att börja samla. Det är ju så mycket barndomsminnen som bubblar upp.


Duscha sen sova. Imorgon blir det härlig adventsmusik med kör och symfoniorkester.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback