Stockholm



Förra helgen var jag i stockholm (fredag-måndag). Jag shoppade upp födelsedagspengar,träffade vänner och njöt en hel del där emellan.
Jag kom fram till att jag verkligen behövde den där burken, att dansbutiker är underbara att vistas i och att Hemsöborna - den boken måste jag ju ha i min bokhylla, då verkar man väl väldigt bildad, eller?
Jag sa hej (och mer därtill) till två trumkårist-vänner, numera i Arméns Trumkår och blev besviken över att de inte hade på sig de fräcka höga svarta mössorna (istället såg de ut som en bunt seglare i en mössa med irriterande röd tofs). Fast de var ganska så bra ändå!
Jag bodde hos Johanna och ägde på Super Mario Bros samtidigt som jag hårades ner något så väldigt av en beige mysig sak som gärna ville gosa. Mitt första besök på systemet (jag har en känsla av att det kommer att dröja en bra stund till besök nr2) är avklarat och de trodde mig när jag visade leg. Jag var på en fest där jag kände 2 pers men mitt bättre, mer sociala jag tog tag i't och jag är ibland en hejare på konversationer. Det artar sig och det tycker vi om!
Jag åt med pinnar på restaurang tillsammans med Niklas, det borde verkligen vara bantningstips nr1!  Gott var det och vi kikade även på utsikten när vi inte strosade runt på Södermalm (hittade en karta och då gick det upp ett ljus över var vi var egentligen, men be mig inte var guide dit nästa gång..)
Jag köpte flera franska tidningar och kom fram till att Le Monde är såå tråkig. Tre bilder i hela tidningen, och ingen struktur alls. De andra var dock helt okej men jag hittade tyvärr ingen bra inredningstidning.
Jag saknar Le journal de la Maison, Schweiz-svar på Hus&hem.
Vädret var helt okej och jag lyckades åka tunnelbana utan komplikationer och tåget mitt var i tid.
Och jag var på väg att glömma:
Jag köpte mig en ny kalender. Bara det gör mig lycklig i hela kroppen. Kalenderfreak som jag är.

Jag hade en toppenhelg helt enkelt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback