Söndagstankar

På tisdag börjar bokrean och för första gången kan jag vara där på öppningsdagen. Vet inte om det är värt att gå dit och trängas egentligen men tar nog ändå omvägen över stan på väg till jobbet. Har kollat in lite olika titlar som skulle vara kul att ha. Och sen skulle det inte förvåna mig om det blir några fler besök, man missar alltid något och jag gillar att fylla min bokhylla. Jag vill ha böcker om allt och inget, böcker som man kan sätta sig ner och bläddra i lite då och då.  Perfekt att köpa på rean.

Annars då, jo, har fått ont i ryggen igen, typiskt. Blev så glad när smärtan försvann efter massage och ett pass i "brädan" som sträckte ut kroppen. Kanske måste boka en ny tid då. Jobbigt att känna att det ömmar på en viss punkt hela tiden.
Och syster åker till Rom i natt, lite avundsjuka där jojo. Får dock trösta mig med att det är endast ungefär 4 månader tills jag sitter på planet till Paris.

Nu väntar ny arbetsvecka, har dock lite inställda lektioner eftersom mina elever är på praktik så lite mer luckor finns det i schemat. Tanken är väl att jag ska planera en hel del då. En bra tanke, frågan är bara om jag är så smart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback