Lausanne

Bern har jag redan avverkat (dock endast i bilder). Här kommer nästa favoritstad i Schweiz. Lausanne. Jättevacker stad med branta backar och en vidunderlig utsikt nere vid vattnet. Lausanneborna har garanterat världens bästa vadmuskler. Det går liksom inte att komma ifrån att man måste gå i branta backar när man är där. Tro mig, jag har försökt att undvika dem.. Husen har en spännande arkitektur också men kan tyvärr inte gå in närmare på vad det är för jag har ingen koll alls. Fina är de dock! I Lausanne, som faktiskt är OS-huvudstad eller något sånt, ligger det olympiska muséet. Jag hade grymma förväntningar (då jag är en stoor sport (OS) nörd). Muséet levde väl inte direkt upp till dessa men det var ändå kul att kolla in.
Om man är i Lausanne SKA man äta på Manora. Man får själv plocka ihop sin meny och det finns massor att välja på. Till exempel får man välja en pasta sort, vilken sås, vilka tillbehör, och sen kan man plocka till sig ett gott bröd ur brödkorgarna och det finns en hel del på efterrättsborden också. ;)
Det kan vara lätt att missa sjön då den ligger "längst ner" (vilket betyder att man har en härlig nedförsbacke dit men får jobba lite på tillbakavägen.) Så vackert där nere. Sjön med bergen långt där borta (fast ändå riktigt nära).

Helt klart en stad som man ska besöka om man får chansen.

 





Kommentarer
Postat av: Queen

vilken härlig plats!

2010-01-07 » 00:06:52
URL: http://reemajohnson.blogg.se/
Postat av: Queen

pluggar du där nere eller bara semester? :)

2010-01-07 » 22:36:27
URL: http://reemajohnson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback