1:a advent

Att det är första söndagen i advent märks verkligen inte här. Inga adventsljusstakar eller stjärnor i fönstren. Ingenting. Vissa har klistrat upp tomtar på fönstren med det räknas verkligen inte.
I vårt hus finns det en sak som uppmärksammar att det faktiskt är december nu och det är adventskalendern som sitter på kylskåpet. Fast tilläggas kan att det var jag som frågade om vi skulle ha någon, annars hade den nog också lyst med sin frånvaro.
Ljus överhuvudtaget har vi knappt några i detta hus. Så tråkigt. Jag förstår väl att man inte kan tända ljus hipp som happ när man har småbarn men ett på bordet när man äter funkar väl i alla fall.
Inredning i sig är inte deras starka sida. Ibland kan jag få riktiga ryck när jag ser hur köket ser ut ibland. Då får jag hejda mig ganska så mycket.

Nu sitter jag här med lite tända ljus och myser. Det regnar och blåser som bara den, prickade in min promenad precis när det var uppehåll och slapp då regnet som tur var. En ny vecka stundas. En vecka som avslutas med julmarknad och luciatåg. Det ska bli mysigt.
image155


Kommentarer
Postat av: hemifrån

Idag har vi tänt 1:a ljuset. Anton frågade efter chokladkalender; oj den hade jag glömt ge! Mormor o jag gick en runda på julmarknaden på torget. Anton o Julia bakade pepparkakor på fm; blev goda! Gbg-dagen m J blev lyckad trots SPÖ-regn o blåst. adventspuss till dig!

2007-12-02 » 20:19:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback