Jag blåser bort (nästan)

Fick ledig nu på förmiddagen, eller kanske är det hela dagen? jag vet inte. Det enda jag vet är att jag fick ett meddelande igår kväll där det stod att jag inte behövde gå upp idag för att jobba. Får väl se sen om det då är meningen att jag ska jobba eftermiddag eller inte.
Tänkte i alla fall passa på att skriva lite. Lite längre den här gången. Det var ett tag sen.

Det har ÖSregnat och blåst som bara den hela natten, började ungefär en halvtimme efter att jag kom hem igår vid halv tolv tiden. Så mina tankar på promenad har ju blåst bort totalt, det känns inte riktigt aktuellt.
Men träna ska jag. Så småningom.

Vad gör jag då uppe 8.30 (det är nämligen klockan just nu) en dag då jag är ledig? Jo, jag vaknade av det här förbaskade regnet runt halv 8 tiden, var verkligen väldigt tvungen att gå på toa och sen satte jag mig i lugn och ro och åt frukost. Inte vill jag kasta bort dagen inte.
Jag menar, det är ju ändå helg nu så sova kommer jag ju att få göra (eller?).

Jag har haft en brabra vecka. Allt har gått så lugnt och smidigt (och fort!). Mycket har det väl att göra med att pojkarna sover mycket längre nu. De är inte redan vakna när jag smyger ner klockan 7. Romain är den som sover längst för närvarande, 9.20 gick han upp i onsdags och igår var han nere vid 8.10 tiden tror jag.
Mycket trevligt för au-pairen! Fortsätt så.

En lag i Schweiz (Jag blir inte förvånad längre. Detta land har mer konstiga (och onödiga?) lagar än vad Richard har liknelser (och DET är många det. Säger man bara Ullared till en estet från Skara så svarar hon/han Korvkiosken! För att nämna en...):
Jo, för att komma till saken. Det finns en lag i detta land att en affär inte får ha öppet mer än 4 söndagar per år! (fast då förstår jag inte riktigt hur våran affär här i Court kan ha öppet 4 timmar varje söndag, men det kanske är ett undantag).
2 av de söndagarna tas innan jul.
Den stora debatten är nu (som jag läste om i tidningen på tåget till Lausanne igår): Ska denna lag slopas?
Ja, säger jag. Som en annan sa: "Leve lagändring och gör söndagarna levande."
Vi får se. Möjligen har de väl denna debatt varje år..vad vet jag..

Lausanne igår alltså. Jag kom äntligen ihåg att ta med mina noter så jag kunde mildra min pianoabstinens som jag haft i några veckor nu. Inte spelat på 3 ½ månad, det kändes (och då hördes också såklart).
Hittade även, som tur var, ett lite längre lucialinne eftersom det som familjen hade med sig var något för kort. Så nu är jag fit for fight på lördag. och på söndag. och på torsdag.
Jag borde bara lära mig texterna ordentligt..
Familjen har tänkt sig att åka ner till Lausanne med mig för att kolla in den svenska julen lite närmare. Smaka glögg och lussekatt (så får vi se om jag bakar på måndag..jag har liksom inte haft ork att fixa ingredienser och sånt). Undrar när vi kommer i väg. Det brukar för det mesta bli en timme senare än beräknat (och då är jag klar när det är beräknat).
Gårdagens kommentar går helt klart till Linnea. Efter mycket prat om när vi ska träffas och hur vi ska gå i helgen, mycket sång och linneprovande så kläcker hon ur sig detta på vägen till tåget: "Vad ska du göra i helgen då??" Ja, vad ska jag göra i helgen.. ;-P Och sen även när vi säger hejdå på tåget. "Då ses vi på torsdag då".
Linnea, du ska till Lausanne i morgon. Skriv upp det! (På söndag tar vi hand om dig, jag lovar ;-) )

Jag har ingen bild att lägga upp. Jag har varit väldigt dålig på att ta bilder på sistonne. Men i helgen så!

Nån mer uppdatering blir det säkert innan lunch (jo, jag jobbar i eftermiddag har jag fått bekräftat nu. Handlas ska det göras).
Men säger redan nu. Trevlig helg.

Kommentarer
Postat av: patricia

Hmm.. Vår affär i St Imier har öppet VARJE dag till klockan 19..Inklusive helgdagar. Så visst finns det undantag.. kram!

2007-12-07 » 09:46:07
URL: http://patriciafalinder.blogg.se
Postat av: Linnea

Haha, ja fan.. nog är jag tankspridd ibland. det kan jag medge. Eh, vi ses imorgon da? :D

2007-12-07 » 14:46:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback