Nytt år och ena halvan (+ lite till) spenderas i Schweiz

Sista kvällen hemma.
Mina 13 dagar i Sverige har gått ganska så långsamt ändå. Veckan innan jul gick otroligt sakta och det var ju väldigt positivt.
Men nu står jag här. Väskan är snart färdigpackad och jag drar i morgon igen.
Sju månader och lite till ska jag vara borta den här gången.
Jag är livrädd för att det ska bli jättejobbigt samtidigt som jag verkligen inte känner mig färdig med Schweiz på långa vägar. Jag ska absolut tillbaka - inget snack om saken.
Men lite jobbigt i kroppen känns det allt. Fast möjligen bara för att man bara varit hemma och "varit". Endast gjort det som man velat göra. Hade jag nu stannat hemma och inte åkt tillbaka så hade jag ju varit tvungen att göra något.
Lika bra att detta något blir att jobba i Schweiz några månader till.

Och vilken "vårtermin" sen. Planerna är många och jag ska verkligen ta vara på varenda liten ledig stund (även fast det bara är att "nu ska jag läsa denna boken")
Jag ska åka skidor, träffa en massa nya människor (tillsammans med de fantastiska människorna som jag redan haft lyckan att stöta på här nere), besöka Rom, Barcelona?, Bryssel och något mer? Utforska Schweiz ännu mer och avsluta med semester i Milano och Frankrike.

Det kommer att gå fort fort fort.
Sen sitter jag hemma i soffan i augusti och undrar vad jag nu ska ta mig till. Och längtar tillbaka förstås.

Så, jag kan väl bara hoppas att ni fortsätter att följa med på min resa. Då blir jag glad och känner mig inte lika mycket "ensam i hela världen".

Men just det. Först blir det ju en tripp till Paris för nyårsfirande med V och N och deras kompisar.
Så på återseende 3 januari. Då har jag kommit hem därifrån.
Mjukstart på det nya året.
Ett år som jag inte har en aning om hur det slutar.

A+

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback