Seg och trött i huvudet.

Dagens förmiddag var segseg. Klockan ville aldrig bli 11 så att jag kunde börja laga mat - kändes det som. Bättre blev det ju inte direkt när jag upptäckte att pojkarna hade dragit ur alla (!!) kläder ur Romains garderob och gått in med dem till Gaëls rum och lagt dem på hans säng, medan jag lagade köttgryta (gick sådär btw).
Gissa vad jag gjorde efter maten...
Så dagen började inte speciellt bra alltså, och jag kom väl aldrig riktigt igång.Och jag vill verkligen inte tänka på hur mycket jag har ätit idag. Jag var verkligen i behov av energi hela tiden. Så, usch. Det var inte så bra.
 Lång dag och jag är supertrött nu. Fast jag vet ju att jag kommer att ligga klarvaken i sängen sen ändå. Morgondagen är tyvärr lika lång. Fast vädret är ju i alla fall med oss! Hösten vill inte riktigt inta detta land. Sol idag och i helgen skulle det tydligen bli 20grader och mer igen. Det är ju positivt.

Appropå helgen. Det är denna helg som jag kommer att börja mitt liv utanför lilla Court på riktigt. Det känns bra. Träffa en massa människor och ha kul! Sen ska det bara fortsätta har jag tänkt. Bra plan tycker jag.
Vill gå på au-pair träffen i morgon men kan inte. Jobbar till ca 17.30, får då ta tåget 18.36, framme 20.15 (det börjar kl20), där kl 20.30, måste gå 21.30. Så det känns inte riktigt värt det. Men nästa torsdag är jag ledig. Då kan jag åka tidigare, möjligen träffa en tjej från dansen. Men synd att missa. Missar även rundvandringen med påföljande utgång på lördag. (och chansen att träffa lite Lausannevänner) Men det tar jag igen en annan gång, är ju i Genéve då så jag ska inte klaga!
Det kan ju inte bli annat än otroligt roligt.
Höstjacka måste hittas och gärna något mer i klädesväg. Just nu känns det som jag går omkring i sammasamma hela tiden. Det finns liksom inte så mycket att välja på i garderoben. Och för första gången den känslan sätter sig i kroppen så är det faktiskt sant också. Jag har anledning att tycka så.Fick ju inte direkt ner allt i resväskan.


image35

Ytterligare ett kort..

Lite andra avenyn-castingen nu kanske, innan maten.
Vi får se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback