Man är väl från ett land som gränsar till flera hav!

Var med om något som jag tyckte var ganska så roligt igår. Och något som jag inte alls tänkt på förut.
Vi sitter och äter middag, fisk är det som serveras. Fisk som är ganska så superduper dyrt i detta land som ju inte har något eget hav (men en militärflotta har de allt..I Frankrike..) Det är då jag märker att de inte är så vana vid att äta fisk. Eller de äter inte fisk på samma sätt som jag i alla fall.
Fisken som serverades innehåll inte alls något som vi i Sverige skulle kalla för ben som man inte kan svälja.
Vilket ju ledde till att jag åt upp hela min fisk utan att ens känna efter om jag kände något som var liite hårdare än fiskens kött. Jag åt antagligen massor av dessa hyperduper småsmå ben (som de kallde det altså) medan resten av familjen satt och verkligen plockade ut minsta lilla tråd som fanns i denna fisk. Jag skulle inte reagerat om de bara tog bort dem från Romain men det var verkligen så att N satt och sa ojoj, jag fick verkligen massor av ben i min. Öh, det där kallar inte jag ben tänkte jag.
Vad känsligt. Haha
Jag blev riktigt full i skratt.
De har inte sett riktiga fiskben de inte.

image190

Kommentarer
Postat av: Maria Vuitton

Du måste vara med i den är tävlingen hos Songbirdie. Jättefint pris!
http://mariavuitton.blogg.se/1200502926_nnu_fler_tvlinar.html#comment

2008-01-16 » 20:28:38
URL: http://www.mariavuitton.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback