Varannan vecka funkar ju inte!

Är det verkligen bara januari? Vi har i alla fall vårtemperaturer här, när solen är framme ska tilläggas. Så fort den försvinner blir det kallt kallt.

The english club var en rätt så trevlig tillställning. Människor träffas för att prata engelska med varandra helt enkelt. Inte bara "riktiga" engelsmän var där. Pratade med en tjej som just för kvällen var den enda i min  ålder. Hon är schweizer-tyska och bor utanför Bienne. Kul att träffa någon som bor nära och som är mycket pratglad av sig. Vi pratade om allt och inget verkligen. Och på engelska förstås då. Det gick bättre än jag trodde att det skulle göra.
Nästnästa onsdag är det fondue-kväll. De hittar på lite olika aktiviteter då och då.
Härligt att ha något så nära.

Det är inlägget är jättekort men det har ändå tagit hur lång tid som helst att publicera det. Så nu gör jag det äntligen. Fast det knappt har något innehåll.
Men jag har inget mer att skriva.
Mer än att imorgon ska jag spendera lite pengar att få det mer trivsamt omkring mig.
I Basel.

image184

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback