Besök hos mormor

Nu har det varit tyst här ett tag. Har roat mig med drillträningar,träffa vänner, promenader och försökt läsa ut (om) så många Harry Potter böcker som möjligt. Fick ett litet ryck av någon anledning, knasiga idéer man kan få ibland. Nu är jag snart klar med första boken, har läst dem lite huller om buller. Hoppas hinna med tredje också innan jag åker.

Idag har jag varit hos min kära mormor och dokumenterat med kameran. Hon har bestämt sig att flytta till lägenhet så nästa gång jag kommer till henne kanske hon inte bor kvar i huset så jag var tvungen att ta lite kort. Kom dock på att jag glömde två rum så jag får nog åka tillbaka imorgon..
Som sagt, hon ska flytta från stort hus till en fyrarummare så jag passade på att kolla in lite möbler och sådant. Himla synd att jag inte ska flytta till hus eller nått, finns mycket jag hade velat ha men som jag inte får plats med nu. Har dock paxat ett fint skåp som en i släkten har gjort som jag hoppas att mamma och pappa kan ha här hos sig ett tag, tills jag flyttar ifrån mitt korridorsrum i sommar.
Hon har så många fina små bord. Fast utan hus/större lägenhet går det väl inte att samla på sig dem. fyra-fem småbord i en etta är väl inte att rekommendera men ett fick jag med mig i alla fall! I teak med lite fläckar som jag hoppas går att slipa bort, annars funkar en duk finfint. Superglad för det. Ska med upp till Linköping på lördag.
Oj, nu blev det mycket text.
Och just det, fick med mig en sjal också som jag hittade i ett förråd. Hon har sina gömmor, mormor. :-)



Kommentarer
Postat av: Christine

Haha! :-) Den mår bra, lite grå, kall och trist just nu bara. Den väntar på solen, hihi.

2010-01-21 » 18:05:47
URL: http://christineiparis.blogg.se/
Postat av: Matilda

vilket sött litet bord! (men så är det ju i mitt favoritmaterial teak också.. ååh så fint teak är!)

:-)

2010-01-22 » 14:39:06
URL: http://www.matildasalmen.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback