Men, det är ju redan tisdag!


Jag har gått hela dagen och trott att det varit måndag eftersom det var första jobbdagen. Upptäckte glatt att så var ju inte fallet.

Jag kommer att få jobba massor denna termin. runt 45 timmar varje vecka säkert. Mycket pågrund av en sak som jag inte kommer att säga här än utan det får vänta. Helt slut efter en dag som skulle varit en "jobba med V dag" men som utvecklades till själv + handling i en sådär 10,5 timmar.
Jag har tre "riktiga" själv-dagar kvar denna vecka, så jag kommer att hamna på en sådär 42 timmar. På endast fyra dagar!  Hade jag jobbat igår hade jag landat på över 50 timmar..Jag får en dag till semesterdagarna, men det är ju bara 6 timmar om man räknar att jag får betalt för 30 timmar i veckan som ju blir 6 timmar varje dag.
Det känns själviskt att ta upp det här för jag vet ju att V inte orkar vara med lika mycket nu.
Men egentligen är det ju inte själviskt, det är bara min omtänksamma sida som inte vill röra runt i grytan som tycker det. Jag har ju rätt att säga till att jag tycker att nu blir det lite väl mycket. Men jag väntar lite, nu har jag ju tre dagar som jag inte har något val. Efter nästa vecka får jag se hur V agerar när jag jobbar med henne. Blir det mycket själv och alldeles för många timmar så får jag ta mod till mig.

Det är det jobbiga med att vara i en bra familj. När det inte riktigt går ihop men man känner att man inte vill klaga eftersom de är så bra i övrigt..
Men en god nyhet har jag fått idag i alla fall. Lyste upp min dag lite extra. :-)

Helt slut. Mat och sova, det står på mitt schema.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback