Dansar glädjedans

Haha! (alltså inte skratt haha, utan utrop HaHa!)
Jag börjar se ljuset i tunneln. Jag kommer att bli klar med alla frågor utom en i dag tror jag, för jag måste vänta på svar på en fråga jag har som jag ställt till tentajouren innan det sista kan skrivas där.
Antagligen kommer jag att sitta och pilla in i det sista ändå men bara känslan av att slippa sitta och bläddra i böcker och leta relevanta texter, slippa transkribera (för jag är KLAR!) och slippa behöva sätta på datorn det första man gör efter frukost för att få lite gjort. Underbart.

Transkription = Man lyssnar på när någon (i mitt fall barn) talar och så ska man antingen transkribera om talet till fonetiska tecken (IPA-transkription) eller så ska man göra en samtasanalys då man skriver precis som det låter (tex Här är det blir kanske Här ä de) samt att det finns en massa tecken för HUR man uttalar orden osv. Detta kallas då samtalstranskription.

I morgon ska jag ta och börja leva lite vanligt liv igen. Det blir en tripp till Göteborg för shopping och mys med Camilla som jag träffade i Schweiz. Skrattkalas väntar.


Kommentarer
Postat av: Matilda

Härligt! Bra jobbat, fortsätt med glädjedansen!



:-)



Sv: Ja solnedgångar är verkligen något speciellt!

2010-01-06 » 12:17:56
URL: http://www.matildasalmen.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback