Välkommen hem till mig

Nu är jag äntligen på plats igen i mitt kära lilla rum. Igår blev det en sväng till ikea och jag har grejat och städat hela långa dagen. Jag bor i ett korridorsrum med badrum och delar kök med alla andra som bor här i korridoren. Funkar helt okej, men snart börjar jakten efter något eget. Jag vill ha ett eget kök att stöka runt i.

Jag kör på billigast möjligt, jag vill inte lägga ut en massa pengar på möbler när jag vet att detta boende inte kommer att bli långvarigt. Sen, när jag hittat min lägenhet där jag i alla fall antagligen kommer att bo minst tre år i, då kan jag börja leta mysiga möbler. Men tills dess, billy is my man. Och inte så pjåkig heller faktiskt.

Gillar Åhléns grön/turkosa serie med tidskriftsamlarare med mera. Vårigt! Blir nog några fler sådana inköp snart. Muggarna kommer från Butiken i Tenhult.

Fina böcker är en passion. Och vem har inte drömt om ett eget café?


I morgon börjar skolan igen, Termin 2. Neurologi är först på schemat och jag har beställt hem en härlig bok om hjärnan som jag hoppas anländer snarast möjligt. Nu ska jag njuta av mina sista lediga timmar. Lite kvällsmat och lite tv i soffan.

Kommentarer
Postat av: Elin

åh! Vad fint du bor! Ser skitmysigt ut, verkligen.

Puss

2010-01-24 » 22:31:29
Postat av: Mia

Visst e det underbart med handboll! =) Nje...det hade ju kunnat gå lite bättre för herrarna! =S



Tjejen som skriver "mitt eget Kafe" e bara för skön! Hon e bara sig själv...Stört skön!!

Lite känsla av "she´s all that" tjejen!

2010-01-25 » 07:55:21
URL: http://omingetochlitetill.blogg.se/
Postat av: Matilda

vad fint det ser ut!

den där kaféboken har jag varit och petat på... (kanske inte just ditt exemplar, men ett annat.. hehe)



sv: ja det är väldigt inspirerande med all kreativitet i familjen!

2010-01-25 » 22:05:42
URL: http://www.matildasalmen.com
Postat av: Anonym

är det bra dans på gym? vilken nivå (ungefär) ligger de på?

2010-01-25 » 22:07:36
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: Mikaela Urbom

Mysigt :D

2010-01-25 » 23:50:26
URL: http://mikaelaurbom.blogg.se/
Postat av: Anonym

kul med lång kommentar, men tror inte riktigt gym-dans är min grej.. jag har alltid mer dansat på dansplace, skolor etc.. vi står liksom inte och "kör en koreografi" liksom utan vi freetstylar mycket, utvecklar rytmer etc.. och gillar inte heller att blanda massa.. vissa dagar kör jag hype, andra oldschool, andra dancehall, house... o.s.v... clean liksom.. haha nu lät jag kräsen men så ligger det till:p

2010-01-26 » 10:57:07
URL: http://karinolofsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback