Porslin

För några veckor sen var jag inne i en riktig "tradera-fas". Nästan pinsamt att berätta men Varje kväll gick jag in och såg om det hade kommit in något nytt. De första sökorden blev alltid: Stig Lindberg, sen Rörstrand, sen Gustavsberg och till sist teak.
Idag var jag och hämtade ut tre (!) paket som kom förra veckan och två av dem innehöll det som ses på bilderna. Tre berså-kaffefat (inte för att jag har några koppar än, men ändå!) + fyra muggar ur serien Swedish Grace (Rörstrand) som jag gått och kärat ner mig i. Allt till priset av mycket mycket billigare än i affären. I ett paket fick jag också sju tallrikar (2 djupa och 5 flata) från Gustavsberg men de låg så bra packade i bubbelplats så jag väntar med att packa upp dem tills på lördag då de befinner sig i lägenheten. Och på tal om lägenhet. Har varit där idag och maskeringstejpat alla lister samt spacklat igen hål. På torsdag blir det måla av!

Nu ska jag gå och lägga i lite lax i stekpannan samtidigt som jag ska förbereda det som jag ska ta med mig på klassknytisen ikväll. Sista kvällen med gänget så att säga innan vi alla far i väg till våra hemstäder för sommar"lov".  Myspys.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback