Hem ljuva hem

För mig känns det inte som om att jag har varit hemifrån i fyra månader. Det är nog mest resten av familjen som "känner av" det.
Den 12 timmar långa hemresan gick smärfritt och min väska var på sitt bra humör så jag lyckades kravla mig upp på alla tåg utan några större problem. Fast svenskar är ett väldigt ohjälpsamt folk måste jag säga. Man har ju vant sig vid hälsningar och folk som frågar om man behöver hjälp hela tiden (då framför allt med pojkarna någonstans).
Jag hälsade på en kvinna som stod ensam på perrongen i Nyköping. Hon såg helt förskräckt ut. I Schweiz är det helt normalt (att hälsa alltså..).

Nej, nu ska jag umgås med familjen min. Får väl se om det blir någon mer uppdatering här under veckan. En sammanställning av Schweiz del 1 möjligen kanske någon gång.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Hoppas du har det bra hemma

2007-12-22 » 12:13:40
URL: http://sandiesandra.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback