En liten nedgång men med stor tro på bättring

Här är det massor av snö. Så åker man bil i 25 minuter riktning mot Bienne och helt plötsligt så finns det inte en snöflinga på marken.
Konstigt det där.
Jag shoppade loss i Bienne idag. Tre tröjor, julklappar till mamma och Romain och lite julgrejer. Bland annat.
Det får jag väl vara värd.

Mysigt var det att sitta och sjunga julsånger i går i Lausanne. Bra lät det med. Nu måste jag bara kolla så att mitt lucialinne passar..

Jag vet inte riktigt hur kvällen kommer att se ut. Bio med V och N möjligen, pojkarna är ju hos morföräldrarna i helgen. Sitter nu och väntar på att N ska bekräfta att jag ska hämta honom. Vill komma i gång med träningen men känns inte som om att det är någon idé att börja innan jag vet hur det blir.

Om en månad har jag tillbringat en natt i min egna säng. Jag längtar.

Dags att byta om och plocka i ordning lite.

image140

Ägnade mig åt lite livsfarlig fotografering på hemvägen..
Detta är i alla fall vad man ser när man åker in i min by.

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Mysigt med snö! Och med luciatåg! Här är det iskallt, och det har snöat litegrann, men inget som vill ligga kvar. Hur har du det till våren, är alla helger uppbokade? För visst vore det roligt om vi kunde ses?! Ha det så bra! Kramar

2007-11-16 » 18:06:52
URL: http://www.trapid.blogspot.com
Postat av: Kajsa

Jag åker hem den 20 december och stannar i tre veckor (!!!). Jag ska försöka komma hem en vecka över påsk, på första maj och på studenten också. De två sista lär nog bli bara två-tre dagar långa besök. Annars stannar jag till juli.
För övrigt har jag inte så många planer för våren... Februari? Mars? April? Kramar

2007-11-16 » 22:14:30
URL: http://www.trapid.blogspot.com
Postat av: Kajsa

Självklart måste vi träffas två gånger under våren!
Med tåg borde det inte bli allt för dyrt, eller hur? Gud vad kul det vore om vi kunde få till det. Verkligen något att se fram emot! Kram

2007-11-18 » 12:33:40
URL: http://www.trapid.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback