Första snöbollskriget är genomfört

Gårdagen var en lugn dag. Inte mycket hände utan det rullade bara på. Runt 17.33 rullar bilen in på gården. 17.36 gick mitt tåg till Lausanne. Oj, vad jag sprang! Och jag hann!
Nej, för jag var inte på någon franskakurs igår. Alldeles för lätt fortfarande. Så jag behövde inte åka dit. Istället tog jag tåget till au-pair träffen. Oj, vad det var roligt! Vilka underbara personer som ingår i den gruppen. På söndag ses vi igen eftersom Julia fyller 18 år. Och det ska såklart firas!
Nästa vecka börjar Luciaövningarna. Spännande..

Idag kom snön till Court. (och tydligen Falköping också!). Det ska snöa mer i morgon så det blir väl ut att leka ett tag. Jobbar några timmar eftersom V och N ska ha storstädning i huset. Får nog ta tag i att dammsuga mitt eget rum också tror jag...

Otroligt trött. Sov nog max 5 timmar, om ens det, i natt. Jag kunde verkligen inte somna. Låg vaken till halv två. Somnade lite halvt tror jag. Kollade på klockan 4.53 nästa gång. Somnade sen om till klockan 7. Mycket jobbigt att gå upp. Och pojkarna tassade ner 7.05..samtidigt som jag..Toppen. Men jag överlevde denna dagen också.

Vet inte riktigt vad det blir för aktivitet ikväll. Film nere, film på rummet, titta på foton (det kan man verkligen göra hur länge som helst. Flera skivor kvar att ta mig igenom-massor av bilder att välja ut. Och kanske kollar jag in några gamla klasskamraters bilder också och väljer ut godbitarna.) eller läsa ut boken.

Den som leve får se...


Kommentarer
Postat av: mamma

härligt att du hann med tåget! sov gott i natt. puss

2007-11-09 » 22:07:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback