Gläns över sjö och strand

Vi skriver söndag den 18 november 2007.
Dagen då jag har en enorm pianoabstinens. Jag tror jag blir tokig. Jag måste spela! Och jag får inte vår lilla keyboard att funka. Inte för det gör så mycket, jag kan inte spela de klassiska styckena på den i alla fall. För få tangenter. Men jag hade kunnat klinka lite luciasånger.

Detta är även dagen då jag känner ett enormt sug efter att få plugga. Ni får gärna kalla mig dum i huvudet.
Det kan liksom inte hjälpas. Biologi ligger just nu varmt om hjärtat. Lite matte hade inte heller varit helt fel.
Distanskurser, hur funkar det?

Om endast tjugosju dagar åker jag hem. Har redan börjat göra en lista på vad jag ska äta, så att jag inte glömmer något menar jag..

Snart blir det träning i vardagsrummet eftersom N och V åker och hämtar pojkarna så jag får en stund för mig själv och den ska så klart utnyttjas.

Och just det.
Massagen var underbar och baden var varma. Badenweiler var mycket mysigt och kroppen känner sig lite mer utvilad i alla fall.
Rådjurssteken på vägen hem var inte heller helt fel.

Sista jobbiga veckan nu innan jag åker hem på semester. Två dagar med V och tre ensam. Måndag och tisdag kommer att gå fort men det är onsdag-fredag som jag bävar för. Fast jag har ju något stort att se fram emot. På lördag tar jag tåget till Basel, för att ta bussen till Euroairport i Frankrike, för att ta flyget till LONDON. Jag kommer att få träffa underbara vänner igen! 4 dagar ska tillbringas i den storbritanniska huvudstaden. Lovely.

image141

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback