Idag har jag:

- vaknat i tron att klockan var halv 10 och jag var jätteglad över att jag lyckats sova så länge. Sen kollade jag på klockan och visarna visade 7.30..Sov dock en timma till sen.
- varit ledig på förmiddagen. Den innehöll en lång promenad, dammsugning av rummet (egentligen helt onödigt eftersom det redan ser ut att inte ha dammsugits på flera veckor..vad är det med detta golv egentligen?), lite grey's och läsning.
- Köpt kött till lunchen i boucheriet. fricandeaux skulle jag säga, var tvungen att fråga flera gånger så jag fattade rätt.. mumlade det hela vägen till affären men sa sedan ändå fricolades eller nått. Men damen förstod ändå som tur var..
- kollat in "djur från 5 kontinenter". Mestandels reptiler och spindlar, i centre commercial i Moutier.
- jobbat ända till klockan 20.00
- Tittat på Barbapapa. I den franska versionen säger han "hip hip hup, barbatruc" varje gång som han ändrar form. Säger han något i den svenska också? Jag kommer inte ihåg. Får jag kolla upp när jag kommer hem.
- snabbt bestämt mig för att göra pannkakor till pojkarna när N ringde och sa att de blir sena från bilaffären.
- Hällt ut andra satsen pannkakssmet (som var till mig, N och V) över hela diskbänken, precis i samma stund då de kom hem. De fick därmed höra en del inte så vackra ord på svenska..
- försökt förstå vad som händer i Star Wars. Hur allt hänger ihop. Filmen visas just nu så kan väl konstatera att jag inte kommer att fatta något hur mycket jag än försöker.
- kollat in gym. Hittat ett i Delemont som har en hel del intressanta kurser. Dansliknande, yogaaktigt och annat. Nästa år köper jag ett 3 månaders kort till att börja med. Det får det vara värt.

Och i morgon ska jag laga raggmunk och bacon till middag. Jag har aldrig lagat det förut. Jag har aldrig ens ätit raggmunk. Vi får se hur det går..Önska mig lycka till..

image138

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback