2007 års nedförsbacke har börjat

Söndag återigen. Hittills har jag hunnit med:
- Dansuppvärmning
- Styrka mage
- Styrka armar
- Styrka rygg
- Stretching
- Duschning
- Dammsugit hela rummet ordentligt
- Dammtorkat (till och med ovanpå garderoben!)
- Plockat i ordning
- Hjälpt till att göra gnocchis. Gott!
- Bäddat rent med mitt nya påslakan som jag köpte på ikea igår.
- Ätit gnocchis och umgåtts med barnens moster med man och barn.

Så det har varit en duktig söndag. Ska ta tag i att städa badrummet också..nångång.

Gårdagen spenderades i Basel, med Johanna och Elise. Först Ikea. Tillslut kom vi faktiskt fram även fast vi villade bort oss några gånger på vägen. Köpte lite smått och gott till rummet. En tvättpåse, påslakan, ljus, vas med konstblomma (Jag har bestämt mig för att de schweiziska blommorna inte ska behöva lida, då mina fingrar är allt annat än gröna..Det är i alla fall svårt att komma i håg och vattna dem..) bokstöd och julklappspapper.
Köpte Inget i svensk-shopen men mumsade köttbullar till lunch (även här var det pommes frites till.)
Sen sightseeingade vi Basel lite, solade vid Rehn och mådde gott helt enkelt. Nämnas kan ju att flera affärer har börjat med julsaker. Liite tidigt möjligen.
Men en trevlig dag blev det fast kallt kallt!
Nicolas hämtade mig i Moutier och sen åkte vi hem och åt pizza. Full rulle i huset med 4 barn mellan 2-4 år. Till slut fick vi dem i säng i alla fall.

image105

Ja, jag är faktiskt just nu i en nedförsbacke i uppförsbacken..
I fredags var det 8 veckor sen jag kom hit. Igår var det 8 veckor tills jag åker hem för jullov.
Halvvägs på höstterminen (ja, eller hur ska man namnge tiden fram till jul när man inte går i skolan??).
Mycket roligt kvar att göra.

Nu ska jag sätta mig med mitt receptblock och börja skriva ner lite goda maträtter. Målet är att det ska fyllas. Frågan är om det lyckas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback