Bern och jag

Det enda jag kan komma på som är "dåligt" med Bern, det är att det talas tyska där. Ett fransktalande Bern - åh, vad det hade varit bra.
Men jag hade ändå såklart en underbar dag i den schweiziska huvudstaden. Hittade julklappar till Pappa, Julia och Anton. Inte till Nicolas och Valérie som var mitt mål, men jag vet i alla fall vad jag ska köpa nu.
Cd-skivor och filmer är billigt här så jag slog till med en av vardera till mig själv. Till min egna samling. Katie Meluas nya skiva för endast 18.90 (ca 110kr) och den nya Stolthet och fördom för det mycket överkomliga priset 14.90 (ca 85kr). Och jag höll min budget för dagen. Det är jag mycket nöjd med.
Fullt med julsaker och julgodis i affärerna nu. Julskyltningen har väl inte riktigt börjat än i alla fall som tur är. Men snart så..

Och förresten. Schweizbor - kära vänner. Mig kan ni inte nå via min mobil längre. Antagligen kommer mitt nummer att skrotas. Jag skrev ju fel PIN-kod tre gånger. Ingen fara tänkte jag, det är ju bara att skriva in puk-koden som står på ett papper som hör till telefonen. Men icke sa nicke. Deras förra au-pair hade slängt alla papper. Hur dum får man vara! Så nu måste vi köpa ett nytt kort. Typiskt.

image116


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback