En god morgon

Jag kan verkligen inte sova länge här. Har varit vaken i nästan två timmar nu. Beror nog mycket på att om jag vaknar och måste gå på toaletten så är jag tvungen att ta mig neråt två våningar. Och brevid mitt badrum ligger köket och tanken "det skulle vara gott och mysigt med en frukost för sig själv" dyker oftast upp i huvudet på helgerna. Så istället för att gå upp och lägga mig igen tar jag fram yoghurt, bröd, skinka och kellogsK (lyxade till det med banan i yoghurten idag!) och sätter mig och äter i lugn och ro.
Det är skönt när man annars inte äter någon lugn frukost utan måste serva andra hela tiden. Och hålla koll på dem..

Idag ska jag ta mig till Bern så småningom. Efter träning och iordningsgörande. Hoppas på att hitta julklappar till N och V samt kanske till någon mer. Ska även försöka se lite mer än bara shoppninggatorna den här gången..
Möjligen är jag ensam hemma i natt. Jag kommer hem vid 20.30 - tiden. Man får gärna göra mig sällskap på msn då. Vet inte riktigt hur det är att vara ensam i detta hus..

Och just det. Min franskafröken ringde igår. Jag ska komma den sena tiden nästa torsdag. Hoppas att det blir en bättre grupp. Hennes kommentar när hon fick veta att jag är från Sverige: Oh, I Sverige är det kallt.

Även fast jag trivdes väldigt bra i hellugg så har jag kommit på att det inte riktigt funkar att ha det under vintern. Hellugg och mössa går inte riktigt ihop på mig. Mamma får klippa till snelugg istället så får vi se till våren sen istället om jag byter tillbaka.

Ska pallra mig ur sängen nu. Dags för dagens träning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback