"Ensam hemma"

Första kvällen ensam. Eller ja, pojkarna ligger ju och sover en trappa upp men jag är all alone här nere.
Ganska skönt. Fast kunde inte öppna SVT:s play på deras dator. Så jag får ändå sitta med min bärbara i knät. Orkar inte sätta på en film. Har på dobbidoo och tittar av och till samtidigt som jag surfar lite och mumsar melon.

Promenaden blev endast 45 minuter, det började blåsa så kallt och jag var så nära huset. Kompenserade med att köra dansuppvärmningen (14 min). Gjorde även styrkan mage, armar och rygg. Kanske inte säger det "icke-Skaraestet" folket något men det är i alla fall ett ca 5 minuters magprogram, ett 6 minuters armprogram och ett 2 minuters ryggprogram. Inte bara x antal sit-ups och armböjningar alltså.

I morgon tar jag 8.36 tåget till Basel för att träffa en Johanna och en Elise. Lite Ikea och lite Basel möjligen innan det är dags för hemfärd. V och N är snälla och hämtar mig i Moutier så jag slipper att vänta en halvtimme på nästa tåg. En hämtpizza blir det till kvällsmat för oss tre när barnen sover (som imorgon är 4 till antalet då kusinerna är och hälsar på..). Och förmodligen återupptar vi matchen i TP. Frågan är om vi förstår mina anteckningar från förra gången..hade ju inte tänkt att det skulle ta en månad innan vi tog fram spelet igen.. On verra..

image102

Kommentarer
Postat av: mor

hoppas du hade det bra på "utflykten". När du läser detta är vi hos Pehr o Gunilla. Antar vi äter god mat... Julia o Anton hemma, kanske ni msn:ar... sköt om dig! Puss

2007-10-20 » 08:53:11
Postat av: Tinne

Hej Maja:)
Kul att läsa om hur du har det!
Förstår att språket kan vara lite "knöligt" i början men vilken rackare du ska bli på franska under året..
Här hemma är allt bra, skönt med lördag och ledigt.. Björn är och tippar, Erik slöar efter många timmar igår kväll å natt på "Donken"
Ska nog ta en runda på Burma om en stund.

Ta vara på dig, tänk vad mycket du får uppleva!

Kram Tinne
Björn och Erik hälsar så gott

2007-10-20 » 11:24:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback