Hujedamej

Det är helg. Igen. Oh, så härligt.
Jobbat ganska så mycket denna vecka. Valérie är lite småsjuk med feber så jag har jobbat längre när hon har varit hemma (frivilligt, jag är en omtänksam människa). Men det har gått bra.
Idag var jag och Gaël och storhandlade. STORhandlade. Vagnen var överfull och maten fick inte plats på rullbandet ens. Kassörskan gav mig en uppgiven blick när hon såg att jag hade mer grejer i vagnen som inte skulle få plats på "en" sida. Jag fick ta båda... Vi åkte till Stora Coop i Bienne (stad med 50000 invånare som ligger ca 25 min med bil från Court), jag hade ingen aning om hur man skulle köra och visste bara att det låg mitt emot järnvägsstationen. Men jag hittade! Och sen sprang jag stressad runt i den STORA affären och försökte hitta allt på den LÅÅNGA listan. Tidspress hade jag också, för jag skulle också hämta Nicolas i Moutier innan middagen. Som tur var så var Gaël en ängel och satt i vagnen hela tiden. Hade ju varit en pärs att hålla reda på honom också..
När jag äntligen betalat och fått ner alla varor i vagnen igen, stressade vi till bilen. Plockade in alla varor i korgarna i kofferten och gick för att betala parkeringsavgiften. Maskinen var trasig. Någon hade inte fått tillbaka sin biljett. Jag var mycket glad för att det inte var min biljett som den hade slukat. Betalade en trappa ner, gick till bilen, och medan vi gick så tog jag upp telefonen för att ringa Valérie och säga att jag kommer nog att klara att komma tillbaka runt 12-tiden. gör jag den stora tabben att jag skriver in fel PIN-kod tre gånger..Ja, så jag kunde inte ringa. Jag trodde jag kunde min kod, men så var tydligen inte fallet. Körde stressad genom Bienne (jag vet, man ska inte vara stressad när man kör bil). Det gick i alla fall utan komplikationer och 12.10 sprang jag upp för trappan till lägenheten, genomsvett. Sen ner igen för att bära upp de TUNGA korgarna och vattenflaskor och apelsinfestisar. Puh!
Och ja, Nicolas blev hämtad och vi kunde till slut äta middag.

Promenad, styrka, dusch, lite städning, pappa-prat. Mina aktiviteter efter jobbdagen.

image115

Fotograferade lite under promenaden idag. Det var (är) så fint väder.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback