Kontakt med omvärlden

Hälften av de långa jobbdagarna denna vecka är avklarade. Onsdag och fredag kvar.
Det gick bra idag med, även fast de vaknade redan 7.10. Vågar jag hoppas på en lika bra dag imorgon? Går det att ha tre bra dagar i rad? Vi får se.

Det blev Svensson,svensson i sängen igår. Bra lösning på det problemet..

Vi har ju inte TV här, eller de har en TV men den används endast till skärm för internet och film. Men, idag hade de hittat en barnkanal på internet som pojkarna kolla de på. Vad som visades? Karlsson på taket! Tecknad dock, och på tyska, men ändå. Gick förbi TV:n och tyckte att jag kände igen melodin, det var inte den där vanliga Karlsson på taket meldodin utan en annan. Kulkul.

Jag fick nästan lite hemlängtan. Pratat med mamma och syster en liten stund.
3 veckor tills de kommer idag! Yep mamma, jag räknar ner..
Någon ordenlig hemlängtan har dock inte infunnits sig sedan den där kvällen i Frankrike..Det är skönt.
Jag tror att hela min kropp är lättad över att få komma hem över jul. Det känns inte lika avlägset som påsk eller augusti. 67 dagar..hihi. (Förlåt mamma)

Hjälp vad dålig jag är på att hålla koll på vad som händer i världen. Man blir helt isolerad. Bättring Maja! Rapport måste ses några gånger i veckan..i alla fall en gång..
image78

Här sitter jag på kvällarna och skriver, läser och pratar med vänner. Efter maten flyttar jag mig möjligen till sängen eller så går jag ner och pratar, ser på film eller spelar spel. Jag känner för övrigt nu att det snart är dags att ta upp den där matchen i TP. Jag leder ju..!

Nu håller jag tummarna för att pojkarna sover länge imorgon, att de leker lugnt, att de vill rita ett tag och leka med trolldegen, att maten går bra, att Romain somnar och sover en stund och att det inte regnar så att vi kan gå till lekplatsen de sista timmarna.

Sen är jag ledig torsdag! Neuchâtel ska besökas igen. På riktigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback