Kylan kom tillslut

Mellanvåningen är just nu en byggarbetsplats för igår så vara taket nära på att brista (!)
N och V vaknade tidigt igår morse att det var något som knakade och lät ljudligt lite då och då. Efter att ha undersökt möjligheterna om det var jag eller pojkarna som drömde en livlig dröm så kastade de en blick mot taket och fick då se att det var mycket runt.. Väggen var sönder i hörnet och plankorna höll på att glida isär. Rena rama turen att det inte brast när någon var där inne.
Så nu måste hela taket i sovrummet bytas ut.

Kylan är här nu. Fast solen lyser fortfarande klart. Men det känns som om att den kommer att stanna nu i alla fall, kylan alltså. Det är höst och det är kallt. Precis som det ska vara.

Barnvaktsjobb ikväll alltså. Förhoppningsvis så sover de som stockar hela tiden. Tänkte sätta mig i soffan och ha en riktigt svensk fredagskväll med dobbido (eller hur det nu stavas..) och käka melon och clementin (hur svenskt det nu är..) Mysigt ska det i alla fall bli.

Ledig nu och ska snart ge mig ut på en 1 timmas promenad har jag tänkt. Möjligen köpa lite vindruvor till kvällen också.. Sen blir det styrka och en härlig dusch.

image99

På lekplatsen vid Biennesjön.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback