Lättad och glad

3 dagar i rad ensam med barnen.
Jag klarade det. Och näst nästa vecka ska jag göra det igen.

De vaknade dock jobbigt tidigt idag igen. Men den ensamma stunden fick jag igen sen på eftermiddagen då båda somnade efter maten. Vilken lycka.

Två turer till lekplatsen har det blivit, en promenad, en film, en god måltid, lite lek, mellanmål och lite gunga.
Det där med god måltid. Jag blir bara mer och mer förvånad när jag producerar maträtter huxflux, mycket improviserade ibland, som faktiskt går att äta och som faktiskt är riktigt goda med jämna mellanrum. Jag har nog fått ärva en matlagningsgen av pappa i alla fall.

I morgon ska jag Städa. Golvet är hur dammigt som helst (var det i och för sig redan dagen efter jag dammsög förra gången men..), toaletten ska skuras och det ska gås en morgonpromenad med efterföljande styrka.
Idag köpte jag riktig yoghurt till mig själv som jag ska njuta av till frukokst, vilket jag ser mycket framemot.

Det där med yoghurt. Har hittat ett mycket bra sätt då man kommer billigt undan när man ska köpa lunch. Man går in på Coop eller Migros, väljer ut en eller två yoghurtar (beroende på storlek), går till brödhyllan, tar det bröd som ser mörkast och godast ut, väljer en frukt, ställer sig i kassan, betalar. Går på en sådär max 3 franc (16kr).
Och gott är det ju. Vanlig hederlig yoghurt som inte är gjord på soja och mörkt bröd som man verkligen blir mätt på och som man inte behöver äta 1000 skivor av för att man ska känna att magen i alla fall är någolunda fylld..

Nu blir det en film snart. Jag och Nicolas ska se Stranger than fiction. Min film, alltså är den svensktextad! Ska bli skönt att slippa tänka för ett tag..Hjälp vad mitt huvud jobbar ideligen egentligen.

image80

En annan del av Court..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback